Jak správně posilovat

Jak muži, tak ženy čím dál častěji využívají posilování k tomu, aby dosáhli krásné a pevné postavy. Abychom dosáhli kýženého výsledku, musíme se držet určitých pravidel posilování.

 
[ 2. ledna 2011 | Autor: http://www.mineralfit.cz/diety-a-cviceni-clanek/kurz-spravneho-posilovani-428/ ]
 

Jak správně posilovat

Abyste zpevnili postavu, je nutné kromě pravidelného cvičení také nasadit správný a pravidelný jídelníček. Čím častěji jíte, tím lépe. Neplatí to však doslova. Jíst bystě měli ideálně 6x denně, ale v malých dávkách. Jídlo by také nemělo obsahovat přílišné množství tuků. Nahraďte tuky prospěšnými látkami a už jen díky správné stravě brzy pocítíte příznivý výsledek.

Posilování a činky

Posilování s činkami – muži si mohou dovolit velmi těžké činky a v průběhu času mohou na váze přidávat. U žen však existují mnohem větší omezení. Jestliže se žena rozhodne posilovat s pomocí činek, měla by se „zastavit“ na určité váhové hranici a příliš své tělo nezatěžovat. U každého jde o individuální záležitost.

Začínat byste měli na váze, která vám nepůsobí žádný problém. Pro ženy jsou ideální činky s počáteční váhou 1 kg, se kterými můžete cvičit jak klasické posilovací cviky, tak činky zapojit i k jinému druhu cvičení.

Nejčastější posilovací cviky – pro ženy i muže

Ženy mají daleko větší problém se svou postavou, než muži. Mají v těle větší množství tuků a jejich postava má daleko větší sklony k ochablosti. Ženy by proto měly volit taková cvičení, která prospějí celkové postavě – posilovat problematické partie, kterými jsou břicho, hýždě a boky, ale také ruce a nohy. Muži častěji cvičí na objem a to jim stačí k vytvarování celé postavy, kterého dosáhnou mnohem snadněji než ženy.

V posilovně vám stanoví osobní cvičební plán, který byste měli dodržovat. Nejčastější jsou cviky na svaly u nohou rukou, hýždí a břicha. Pokud nemáte zkušenosti ani s posilovnou, ani s cvičením doma, trenér vám možná doporučí nejdříve cviky na záda, které je nutné mít před posilováním ostatních partií v pořádku.

 

Zdroj: http://www.mineralfit.cz/diety-a-cviceni-clanek/kurz-spravneho-posilovani-428/